Generelt om konferanser

Det er mange ulike muligheter tilgjengelige for hotell som ønsker å utvide sin kundesirkel og som ønsker å bli mer profesjonalisert. Konferanser er i så måte en av de viktigste og sterkeste verktøyene som et hotell kan bruke for å få oppmerksomhet på en positiv måte. Det behøver ikke nødvendigvis å være store konferanser med selskap fra hele verden, man kan også holde det relativt lokalt, spesielt om man ønsker å vedlikeholde en slik profil.

Det er jo for eksempel nok av selskap i området rundt Moss som er ute etter en plass å holde sine konferanser. Det viktigste er at man har alt av utstyr på plass, slik at det ikke er spørsmål rundt projektorer, eller plassmangel når kunden ankommer. Da skal det være full guffe. Om man ikke gjør det på en skikkelig måte, kan man fort bli skuffet som kunde. Og da går jo også ryktet nedover for hotellet. Det ønsker man absolutt ikke, og er noe man virkelig må prøve å unngå.

Tenk å få et lokalt selskap inn på en konferanse på Viken hotell, eller et annet sted. Det kan gjøre uendelig mye for markedsføringen og hele oppmerksomheten rundt stedet. Hotell satser generelt svært mye på dette, siden det er mye penger i det, og det er det som det først og fremst handler om. Får man selskap, uansett størrelse, til å legge deres konferanser til ditt hotell, er det svært bra for hotellet. Men får man store selskap, som for eksempel IF forsikring, DNB, Gjensidige, Orkla eller Statoil da har man virkelig lykkes. Siden de ikke akkurat kommer med få folk, er det også mye penger å tjene. Men da må man være sikre på at man har kapasiteten, på alle mulige måter, til å ta i mot så mange nye kunder og besøkende.